Gençler Facebook’u Müzik Dinlemek İçin Kullanıyor

Sosyal Ağlarda Paylaş:

Gençler kendilerini ifade ettikleri Facebook gibi sosyal ağ sitelerinde, müziği de takip ediyorlar.

Bu durum Avustralyalı gençlerin ve onların medya bağlılıklarına göre yapılan yıllık bir çalışmanın sonucu. Lifelounge Grubu ve Sweeney Research’ün 16-30 yaş arasındaki 2000’den fazla kişi üzerinde yaptığı yıllık Kentsel Pazar Araştırması çalışmasına göre web siteleri artık popüler medya araçlarının yanında yer alıyor. Bunlar arasında Facebook ise en çok ziyaret edilen sosyal ağ. Sitenin kuruluşundan bugüne kadar üye gençler birçok şey paylaştıkları gibi artık müziği de buradan dinliyorlar.

Facebook kurucusu Mark Zuckerberg geçtiğimiz popüler sosyal paylaşım sitesinin 500 milyon kullanıcı tarafından aktif olarak kullanıldığını açıklamıştı. En çok kullanıcısı olan ülkelere bakıldığında araştırmanın yapıldığı Avustralya’daki kullanıcı sayısı 10 milyon iken, Türkiye yaklaşık 24 milyon üyesiyle 4. Sırada yer almakta.

İki katından fazla üyeye sahip ülkemiz için de bu araştırmanın sonucunun geçerli olabileceği düşünülebilir. Türkiye’de de gençler, kendilerini Facebook’tan ifade ettikleri, mesaj gönderip, aldıkları gibi çok sayıda müzik ve video da paylaşıyorlar. Böylece en yeni eserleri, sanatçıları tanıyabiliyor; arkadaşlarının neler dinlediğini merak ederek onların paylaştığı şarkılarla da yakından ilgileniyorlar. Bu da müziğin, kliplerin, sosyal ağlarla daha çok kişiye aktarılmasını sağlıyor.

Facebook’a Güveniliyor

Lifelounge Grubu’nun baş yöneticisi Dion Appel yaptığı açıklamada, özellikle son altı yıldır müziğin, gençlerin kendilerini ifade ettikleri en önemli yol olduğunu; bunda sosyal ağların etkisinin ise aşikar olduğunu belirtiyor.  Ayrıca Appel Avustralyalı gençler arasında  1 numaralı ağ olan Facebook’un mesaj almak – göndermek ve kendilerini ifade etmek açısından güvenilir bir site olarak görüldüğünü de söylüyor.

Araştırmanın sonucu, televizyon, hala ankete katılanların yüzde 68'i tarafından kullanılan en popüler haber kaynağı ve web siteleri tarafından yakından takip ediliyor (yüzde63). Gazeteler de hala yüzde 38 okunma oranıyla popülerliğini devam ettiriyor. Ama internet bağlantısı Avustralyalı gençler arasında araba ve cep telefonundan da önce geliyor. Facebook ise yüzde 48’lik oranla en çok ziyaret edilen web sitesi.

Facebook ve benzer sitelerin kullanım oranlarına bakarak, neredeyse yıllık 70 milyar dolar harcayan, hedef kitlesinin gençler olmasını isteyen reklam verenlerin, artık televizyon veya gazete gibi popüler medya alanlarının yanı sıra, web sitelerini de kendi basın listeleri içine dahil etmeleri gerektiği araştırmanın bir sonucu olarak gösteriliyor.

Copyright © 2017 Tüm Hakları Müyorbir'e aittir.