Sosyal Ağlarda Paylaş:

İnternet kullanıcılarının yüzde 65’i erişim veya çeşitli içerikleri indirebilmek için para ödemişler. Müzik ve yazılım en fazla satın alınan internet içeriği olmuş.

ABD Pew Araştırma Merkezi tarafından yapılan son ankete göre İnternet kullanıcılarının neredeyse üçte ikisi ( %65) internetten online içerik indirmek ( müzik, oyun, haber makaleleri gibi…) veya internete erişim için, para ödemektedir. Ödemeli online içerik yelpazesi oldukça çeşitli olmasına rağmen internet kullanıcılarının erişim veya download ettikleri en popüler içerikler: Müzik, yazılım ve uygulamalardır.

28 Ekim ve 1 Kasım 2010 tarihleri arasında 755 internet kullanıcısıyla yapılan bir araştırmada, katılımcılara satın alınılabilir veya ödeme yapılarak erişilebilen 15 farklı çeşit online materyal hakkında sorular soruldu. Bu ankette değerlendirilmeye çalışılan online içerikler yazılım, makale ve müzik gibi soyut dijital ürünlerdir.

Bu ankette sorulan “Hiç internetten aşağıdaki online içerik türlerini indirmek veya erişmek için para ödediniz mi? “ soruya aşağıdaki cevaplar verilmiştir.

  • İnternet kullanıcılarının % 33’ü dijital online müzik için
  • % 33’ü yazılım için
  • % 21'i kendi cep telefonları ya da tablet bilgisayarlara uygulamalar indirmek için
  • % 19’u sayısal oyunlar için
  • % 18’i dijital gazete, dergi, dergi makaleleri veya raporlar için
  • % 16’sı video, film ya da TV programları için
  • % 15’i zil sesleri için
  • % 12’si dijital fotoğraflar için
  • % 11’i sadece üyelerine içerik sağlayan web sitelerinden indirmek için
  • % 10’u e-kitap için
  • % 7’si podcast için
  • % 5’i video ya da bilgisayar oyunları kullanmak için gerekli alet veya malzeme için
  • % 5’i video oyunlarına yardım eden "hileler veya kodlar" için
  • % 5’i online tanışma siteleri veya hizmetleri gibi belirli web sitelerine erişmek için
  • % 2’i yetişkin içerik için para ödemiş

Ve internet kullanıcılarının yüzde 6’sı listede belirtilen türler dışında başka çeşit içeriklere para ödemiştir.

Online içerik satın alan internet kullanıcılarının neredeye yarısı (yüzde 46) yalnızca 1-2 çeşit para ödemiştir. Yüzde 16’lık kısım ise altı ve daha fazla çeşitte içerik satın almıştır.

Online içeriğe para ödeyen kullanıcılar için ortalama harcama ayda 47 dolardır.  Bu fiyat bireysel dosya erişimi (aylık ortalama 22 dolar) ve aboneliği (aylık ortalama 12 dolar) de içermektedir.  Ancak, bazı son derece üst seviye kullanıcılar yaklaşık 10 dolar kadar fazla harcayarak ortalamayı yukarı çekerler.

Erişim ve çevrimiçi içerik için ödeme

Online içeriğe ulaşma yöntemleriyle ilgili, internet kullanıcılarının çoğunluğu abonelik hizmetleri için (%23), bireysel dosya indirmek (16%) ve içerik akışını erişmek için para öderler (8%).

Şekil 2'de görüldüğü gibi, online içeriğe erişen internet kullanıcılarının çoğu tek bir ödeme yöntemi kullanılmıştır.

Copyright © 2017 Tüm Hakları Müyorbir'e aittir.